חיפוש
  • יעל פקלר

המרחב האינטרנטי כזירה חברתית

כיום המסגרות החברתיות של הילדים ובעיקר של בני הנוער הוא במרחב האינטרנטי. אם בעבר עיקר ההתנהלות החברתית הייתה בבית הספר, בזמן ההפסקות, לאחר שעות בית הספר, בחוגים. היום המסגרת החברתית היא 24/7 בפייסבוק, באינסטגרם, מיוזיקלי tik tok. הנושא החברתי ועידן האינטרנט הוא נושא שכהורים אנו צריכים להכיר, לדעת את המושגים, את האפליקציות העכשוויות. מה בעצם הילדים שלנו עושים במרחב הוירטואלי? לא מתוך מקום של שליטה אלה מתוך הבנה של הצרכים הרגשיים של הילדים.

בקבוצה החברתית של גילאי ה-ו שאני מנחה דיברו על הנושא של לייקים, עוקבים, כמה הנושא נמצא במקום תחרותי, שכיום הם נמדדים על פי הסטטוס החברתי שלהם סביב נושא של כמה לייקים ועוקבים יש להם.. הלחץ תמיד לחדש ולעלות סרטונים ( במיוזיקלי ו TIK TOK) אחת הבנות אמרה "אני מרגישה שיש לחץ חברתי סביב כמה עוקבים יש לי.." הדימוי העצמי שלהם מושפע ישירות מהמרחב הזה.

על מה אני מציעה לשים את הדגש? 1. ידע זה כוח- להכיר את האפליקציות והמרחבים האינטרנטיים שילדנו נמצאים בהם. שאלתי את חבריי הקבוצה האם ההורים שלהם יודעים אילו סרטונים הם מעלים? חוץ מילד אחד כול השאר ענו שלא. 2. שיח סביב גבולות- להגדיר עם ילדנו מה ראוי ונכון לעלות/ לשתף ומה לא.. היום המרחב האישי מטושטש לגמרי. 3. מה עושים במידה והם חווים פגיעה חברתית- ילדים רבים מתארים את נושא החרם.. הוצאה יזומה של ילדים מקבוצת ווטצאפ ועוד.. בקשו מילדכם לשתף אותכם, ליידע כאשר קורים מצבים חברתיים לא נעימים על מנת שתוכלו לעזור לו 4. חיזוק הביטחון העצמי והדימוי העצמי דרך חוויות הצלחה מוחשיות ולא במרחב האינטרנטי 5. מודלינג- הורים רבים מעלים את הנושא של שימוש ממושך באינטרנט אצל ילדיהם.. ומבלי לשים לב גם אנחנו מרבית הזמן במרחב הזה. אני מציעה לתחום זמן משפחתי ללא מסכים כרגע להתחברות בין אישית. 6. לעידן הטכנולוגי בעייני יש יותר יתרונות מאשר חסרונות עלינו ללמד את ילדינו שימוש נכון ומושכל. מניעה של המרחב היא מתנקת מהמציאות היום יומית


4 צפיות0 תגובות

© 2019 by Proudly created with Wix.com  

מרכז אגם | בית חם להורים וילדים עם הפרעות קשב וריכוז.