חיפוש
  • יעל פקלר

“הנה לנשים חזקות. מי ייתן ונכיר אותן, מי ייתן ונהיה כמוהן, מי ייתן ונגדל כאלה”

“הנה לנשים חזקות. מי ייתן ונכיר אותן, מי ייתן ונהיה כמוהן, מי ייתן ונגדל כאלה” יום הילדה הוא מועד בינלאומי, המצוין כל שנה ב-11 באוקטובר, ומוכר על ידי האומות המאוחדות משנת 2011. המטרה המרכזית של יום זה היא להעלות את המודעות לגבי הילדות בכל העולם ולהראות את חשיבותן.

אני פוגשת במרכז ילדות ונערות בעיקר סביב קשיים של דימוי עצמי וקושי חברתי. ילדה אשר חווה קושי חברתי לעיתים תחווה תחושה ששופטים אותה על כך יותר מבן גילה החווה את אותי הקושי. יש ציפייה חברתית מבנות להיות חברותיות, מכילות ונעימות לסביבה. ילדה עם חרדה חברתית פעמיים רבות יתארו אותה כמופנמת או ביישנית , ילדה עם קשיים בקריאת סיטואציות חברתיות וקושי לווסת את התגובות החברתיות שלה תקבל הגדרה של "ילדה מופרעת".



איך נראים קשיים חברתיים אצל בנות? 1. תפקיד המרצה (ריצוי) – בגלל נורמות חברתיות, נראה אצל בנות יותר התנהגויות של נדיבות לא מותאמת, הקשורה לצורך לרצות את הסביבה. בנות מסוימות הסובלות מקשיים חברתיים, עשויות לנסות לרצות את חברותיהן בכך שיקנו להן מתנות, ילוו להן כסף, וינסו לחקות את ההתנהגות שלהן ולבושן. 2. חוסר שייכות לקבוצת הגיל- אצל ילדות בגילאים צעירים מתגבשות "קליקות" לכן אצל ילדה בעלת קושי חברתי נראה פעמיים רבות חוסר שייכות לקבוצת בנות או חמור מזה "נידוי" 3. רצון לקחת משמעותי אצל המורה/ הגננת- ילדות רבות אשר אינן מוצאות את מקומן מבחינה חברתית ינסו לאמץ תפקיד של "עוזרת גננת". עצם ההרחקה מבנות גילה והקרבה לדמות החינוכית יכולה לקבע את הריחוק. 4. מצב רגשי- אם מזהים שהילדה מתכנסת, בוכה או משתפת על קשיים עם חברות על בסיס יום יומי.

מה ניתן לעשות? 1. להפנות לקבוצה חברתית- לעבוד על שיחרור התפקיד החברתי 2. לעזור בניתוח סיטואציה חברתית- לשקף לילדה היכן היא טועה בפרשנות שלה החברתית. 3. לעזור לה ליזום מפגשים חברתיים 4. חיזוק הדימוי העצמי 5. עבודה בשיתוף פעולה עם מערכת החינוך.

כאן בשבילכם יעל פקלר מרכז אגם

15 צפיות0 תגובות

© 2019 by Proudly created with Wix.com  

מרכז אגם | בית חם להורים וילדים עם הפרעות קשב וריכוז.