חיפוש
  • יעל פקלר

יצירתיות דורשת את האומץ לשחרר את הוודאויות" אריך פרום


.

יצירתיות דורשת את האומץ לשחרר את הוודאויות" אריך פרום

על מנת ליצור תחושה של ביטחון אנו יוצרים סדר בתוך האי וודאות שבה אנו חיים. המטרה של הסדר היא לאפשר לרמת המוצפות שבה הילד עם הפרעת קשב וריכוז/ ויסות רגשי להיות יותר מאורגנת ובשליטה.

אך מה קורה כאשר אנחנו כחלק מהחיים נתקלים בסיטואציה שלא ציפינו? איך מתמודדים כאשר לילד שלנו יש קושי בוויסות רגשי וכול שינוי פוגש אותו במקום הלא מוכר וגורם לו לתחושה של התפרקות?

1. לתרגל עם ילדים בעלי קושי בשינוים כיצד אפשר להגיב במצב של שינוי.. למשל ילד שזה גורם לו להרגיש לחץ, נעבוד על דרכי הרגעה.. ילד שזה גורם לו להרגיש חוסר שליטה נחשוב ביחד מה יכול לגרום לו להרגיש באותו רגע שליטה בתוך חוסר השליטה. 2. לתת תוקף להרגשה/ לרגש- פעמיים רבות הורים מנסים "להחליק" את הסיטואציה ומבלי לשים לב לא נותנים לילד תוקף לרגש. אמירות כמו- "מה אתה מתרגש", "לא קרה כלום" ועוד.. גורמים לילדים לחוש בלבול וזה מגביר את סף התסכול. הכרה ברגש ועזרה לנרמל מורידה את מפלס הלחץ ומאפשרת קבלה של שליטה על הרגש. 3. מודלינג- תמיד אני חוזרת למקום שלנו כהורים לשמש מודל לילדים שלנו. כאשר אנחנו מתכננים וזה לא יוצא לפעול זוהי הזדמנות שהילדים שלנו יראו כיצד אנחנו נוהגים באותה סיטואציה. לדוגמה- תכננתם יציאה עם הילדים ודברים השתבשו בדרך- זוהי הזדמנות להראות לילדים שאנחנו מאוכזבים אך למרות זאת ממשיכים הלאה או מחפשים פתרונות יצירתיים. 4. זרימה- לעזור לילדים שלנו ללמוד לזרום, בתוך הגבולות והתכנון להשאיר מקומות לזרימה.. להגדיר אתם ביחד את המרחב הזה ולאפשר שם למידה ויצירת חוויות הצלחה. 5. יצירתיות- חישבו עם ילדכם על פתרון יצרתי/ שינוי של התכנית ועוד.. יש לילדים מחשבות יצירתיות ופתרונות טובים

3 צפיות0 תגובות

© 2019 by Proudly created with Wix.com  

מרכז אגם | בית חם להורים וילדים עם הפרעות קשב וריכוז.