חיפוש
  • יעל פקלר

כיצד ללמד את ילדנו על רגשות?

רגשות הוא אחד מהנושאים שאנו עובדים עם ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז או ילדים בעלי קשיים חברתיים. היום שמדברים עם ילדים לרוב הם יכירו את הציר של שמחה- כעס ללא הבנה שיש מדרג של רגשות וקשת רחבה.. העידן הטכנולוגי מוסיף להבנה הזאת.. כיום יש פחות אינטראקציה בין אישית והבנה של הבעות פנים, אינטונציה ורגשות. רגשות חיוביים שעושים נעים ורגשות שלילים שגורמים לנו לתחושה קשה ולא נעימה. זיהוי ושיום של רגשות הוא הכרחי עבורנו כבני אדם שתחושת השייכות הרגשית היא חלק בלתי נפרד מהיותנו אנשים שזקוקים לחברה ואינטראקציה. שואלים אותי הורים רבים מה אפשר לעשות? 1. לשיים את הרגש- מגיל צעיר שהילד שלנו חווה רגשות לעזור לו לשיים אותם "אני רואה שאתה שמח/ מפחד / מתרגש "? 2. מודלינג- לתמלל לילדים שלנו את הרגשות שלנו. בנוסף לאפשר לילדים שלנו להרגיש את קשת הרגשות שלנו.. פעמיים רבות הורים משתפים אותי שהם לא רוצים להראות לילדים שלהם שהם פוחדים.. או חסרי ביטחון.. וחבל. אפשר להראות לילדנו שאנחנו פוחדים ומתמודדים עם זה. אנחנו ההורים אנושיים. 3. דרכי התמודדות- למדו את ילדכם כיצד להתמודד עם רגשות שלילים . זה יכול להיות דרך תרגול של נשימה, לספור עד 10, מיינדפולס, לצייר ועוד..

העבודה על רגשות בקבוצה חברתית מתאפשרת בעיקר בשימוש של חברי הקבוצה כמראה עבור המשתמש ועבודה סביב שיום ורגשות באופן ממוקד. מרגישים שילדכם זקוק לעבודה על מיומנות חברתית? צרו קשר עכשיו- נותרו מקומות בודדים.

2 צפיות0 תגובות

© 2019 by Proudly created with Wix.com  

מרכז אגם | בית חם להורים וילדים עם הפרעות קשב וריכוז.