חיפוש
  • יעל פקלר

"כל פעם שאנחנו הולכים לגינה אני רואה שהוא משחק לבד.. ילדים לא רוצים לשחק איתו והלב שלי נשבר! "


היא אמרה לי בהדרכת ההורים הראשונה שקיימנו. ההורים הגיעו אליי לאחר שהפנתה אותם היועצת החינוכית של ילדיהם בבית הספר. ילד בכיתה א' שכבר בגן החלו בעיות חברתיות שהתעצמו עם כניסתו למסגרת החינוכית. כשהוא נכנס אליי בפעם הראשונה הוא סירב לשחק, לדבר או לשתף בכלל פעולה. ידעתי שיש כאן ילד שלמרות גילו הצעיר מרגיש פגוע ואינו סומך על דמויות של מבוגרים.. לאט לאט נוצר בנינו קשר וגיליתי ילד מדהים עם עולם תוכן רחב.. אחד מהדברים שהבנו ביחד הוא שהוא משחק עם חברים "באופן שלא נעים להם" יצרתי תוכנית כך שעבדנו בכמה ערוצים 1. עבודה עם הילד סביב מיומנות חברתית- זיהוי התנהגות ותגובות 2. תיווך של ההורים לילד- תהליך של שיחרור הבושה סביב ההתנהגות של הילד, זיהוי הרגעים שלפני "התפרצות חברתית" , הזמנה של חברים הביתה לזמן קצר עם עזרה של ההורים לילד בהתמודדות בזמן משחק. 3. עבודה במערכת החינוך- יצרנו תוכנית שנתית שבית הספר יעודד את המקום החברתי, כולל יציאה למשחק משותף עם ילדים שונים מהכיתה במטרה לייצר דינמיקה חברתית טובה עבורו. מאחר והם התחילו בסיום השנה התוכנית תתחיל בשנה החדשה. 4. זיהוי חוזקות של הילד והעצמה אישית

האם השבוע שיתפה אותי שהם היו בגן השעשועים והיה לו יותר קל לגשת לילדים וליזום משחקים, שהוא פחות מתרגז בזמן משחק.. שהפרפרים שתמיד היו לה בבטן שהם הלכו לגינה ליד הבית פחות קיימים.

תהליך משמעותי ושינוי אמיתי הם ריצה למרחקים ארוכים, לא קצרים. כשיוצרים תהליך מערכתי נכון, השינוי לרוב מתרחש.

מרגישים שיש קושי חברתי או רגשי עם ילדכם? מוזמנים לפנות

יעל פקלר


#קשייםחברתיים

#קשבוריכוז

#מרכזאגם

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול