חיפוש
  • יעל פקלר

הזמנות שנייה לילד משנה את מסלול החיים שלו

עודכן ב: 8 אוק 2019

בשעות אחר הצהריים ראיתי שיחה ממספר לא מזוהה, עניתי ועל הקו הייתה אמא שאמרה לי לי ישר "אני חייבת להיפגש איתך" זהיתי את המצוקה שלה ותאימתי איתה פגישה במהירות. האם שיתפה אותי ששוקלים להעביר את הילד שלה מסגרת חינוכית, שהיא לא יודעת מה לעשות? עברתי על האבחונים, קיימנו שיחת אינטק ארוכה בה למדתי מנקודת המבט של האם להכיר ולהבין יותר את הילד וההיסטוריה ההתפתחותית שלו.

כמה ימים אחרי נפגשתי עם הילד. ילד חמוד, חייכן, חכם שעבר ועובר אכזבות מעצמו, מבית הספר שלו, תחושה שהוא מאוכזב מעצמו וכולם מאוכזבים ממנו- מעגל שנוצר. ממפגש למפגש יצרנו מערכת יחסים של אמון, עבדנו קשה במרחב הטיפולי, במקביל ההורים קיבלו הדרכת הורים.

אחת מהמטרות הטיפוליות- זיהוי החוזקות של הילד והעצמה אישית. באחת הפגישות שלנו גליתי שיש לו כישרון לערוך סרטונים, שהוא ממש נהנה מזה. מיד ידעתי מה עליי לעשות. 1. לתת מקום לכישרון שלו ולתת חיזוקים חיוביים סביב זה 2. שההורים יכירו בכישרון הזה ויעזרו לו לפתח אותו- קורסים אונליין, חוגים ועוד.. 3. לרתום את הכישרון לבית הספר- הצענו שהוא יערוך סרטון סוף שנה

שלושת הדברים האלה עזרו בשיקום של הילד,באיך שהוא תופס את עצמו, ההורים ובית הספר. הילד גרף מחמאות על הסרטון שלו. מילד שתייג את עצמו ותיוג כילד בעייתי, התחילו להתבונן עליו בעיינים אחרות.

אנחנו עוד ממשיכים בתהליך ואני מאמינה בתהליך שלנו בלב שלם! ולכם ההורים- גלו ביחד עם ילדכם במה הם טובים? עודדו את זה אפשרו להם להרגיש טוב במרחב הזה

יעל מרכז אגם



#adhd #Help

1 צפיות0 תגובות

© 2019 by Proudly created with Wix.com  

מרכז אגם | בית חם להורים וילדים עם הפרעות קשב וריכוז.